Маалымат технологиялары

Биздин рейтингдин методологиясы эл аралык QS рейтингине негизделген. 

Изилдөө методологиясы
Рейтинг методологиясы QS World University Rankings by Subject методологиясына окшош, бирок улуттук өзгөчөлүктөрдү жана жогорку билим берүү улуттук системасынын спецификасын эске алат.
Рейтингке катышкан университеттерди баалоо үчүн өлкө боюнча 150 алдыңкы окутуучу жана 75 иш берүүчү тандалып алынат. Алардын катарына улуттук жана эл аралык компаниялар, ошондой эле ар бир тандалган багыт боюнча өз тармагында дүйнөлүк лидер компаниялар кирет.
Окутуучулар жана иш берүүчүлөр бир нече этапта тандалып алынат. Биринчи этапта рейтингге катышкан университеттер өз талапкерлерин сунушташат, мында окутуучулар ошол университетте иштебеши керек. Иш берүүчүлөр үчүн бир нече критерийлер сунушталат (рыноктогу лидердик позициялар, университет менен туруктуу байланыштар, дүйнөлүк рыноктогу алдыңкы позициялар ж.б.). Университеттерден тышкары агенттик эксперттери да өз талапкерлерин сунушташат.
Андан кийин атайын программа жумшак рейтинг ыкмасы менен сурамжылоонун эң популярдуу катышуучуларын тандап алат.
Сурамжылоолор жабык суроолор камтылган структураланган сурамжылоо формасы аркылуу гана жүргүзүлөт. Баалоо атайын иштелип чыккан компьютердик программа аркылуу, ошондой эле окутуучулар жана иш берүүчүлөр арасында жүргүзүлө турган эң ири масштабдуу сурамжылоо аркылуу ишке ашат. Бул ыкма максималдуу объективдүүлүктү жана рейтингдин комплекстүүлүгүн камсыздайт.
Университеттер да рейтинг үчүн атайын иштелип чыккан программа аркылуу сурамжылоо формасын электрондук түрдө толтурушат.
Бул рейтингде колдонулуучу негизги ыкмалар – маалымат топтоо жана иштетүү, анкетирование, сурамжылоо, анализ, салыштыруу.

Мындан тышкары, бардык көрсөткүчтөрдүн тактыгын жана объективдүүлүгүн камсыздоо максатында, рейтингге катышкан ЖОЖдор атайын анкета толтурушат. Бул ар бир окуу жайдын ички процесстерин жана билим берүү стандарттарын аткаруу деңгээлин терең анализдөөгө мүмкүнчүлүк берет. Ушул маалыматтардын бары биригип, рейтингге катышкан ЖОЖдордогу билим берүү сапаты тууралуу так жана объективдүү түшүнүк алууга мүмкүнчүлүк берет.